Onsdag 16 juni

Petra red på banan och jag var med och hjälpte henne lite. Han var sådär lagomt pigg idag, men inte så pigg på att arbeta. Antingen stannar han och muppar sig eller så kör han upp huvudet i himlen och springer så som bara Savanne kan springa hahah! Men bara han kommer igång så blir han nog snart bättre :)

De körde bara skritt och trav, och mot slutet såg han väldigt trevlig ut och jobbade på bra. Han var avslappnad och lugn, det är prio ett tycker jag. Sedan kan man allt eftersom sätta mer press på honom. För ju mer han jagar upp sig i huvudet, desto värre blir han att rida. Men jag tycker i alla fall att det såg bra ut :)

 

Tömkörde honom lite gran i skritt för att träna lydnaden, som han verkar helt ha glömt bort. Han var väldigt duktig, men han vill gärna krulla ihop halsen, och det är svårare när man går bakom än när man rider att få upp huvudet på honom. Efter en stund blev han väldigt het och började stressa upp sig själv, så då fick han springa lös på banan. Han sprang runt som en tok, gud vad mycket överskottsenergi den ponnyn har, han borde vara tjockis-mätt-trött. Men inte då. Avslutade med riktigt snygg ökad trav, wow vilket steg! Så idag visade han upp sitt riktigt jag, helt klart :)

 

/Rebecca


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0