Första ridturen

Efter att ha väntat på A i typ hundra år, som lätt va segast i världshistorien, så bar det upp till stallet och hämta in hästarna från hagen! Borstade o sadlade Joddan och så kom den stora frågan hur jag skulle komma upp på smidigast sätt. Tillslut tog ja pallen på högersidan och bara la över benet och skjö ifrån, tack gode gud att hon är C-ponny :)

Det kändes verkligen jättekonstigt i början, att ha benet i den vinkeln, men kom snabbt in i det. Efter ett tag kändes det inte alls, utan var som vanligt, bara att jag var vääääldigt försiktig. Kunde i alla fall använda vänsterbenet lite grann, testade att flytta henne lite över vägen, men det märks hur sjukt lite muskler jag egentligen har. Det kommer att ta sjukligt lång tid att bygga upp dem igen...

Red i ungefär en halvtimme, och det kändes verkligen, ska bli spännande att se vilken träningsvärk jag har imorgon hahah!

/Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0